Hoe zorg je ervoor dat je relevant blijft voor de klantengroepen die je bedient? Een boeiende vraag voor vrijwel elke sales manager. Vooral wanneer er veel dynamiek is in de markten waarin je actief bent. We beginnen de masterclass met de ‘schuivende panelen’: wat vindt er allemaal plaats om je heen in je sector en in de samenleving dat invloed heeft op jouw relevantie? En hoe durf je daarin commercieel kleur te bekennen? Dit houdt in dat je in staat bent om verandering en vernieuwing binnen de (sales) organisatie effectief te begeleiden. Met uiteindelijk doel om klantwaarde te creëren via een combinatie van bestaande en nieuwe businessmodellen. Je ontdekt hoe je als sales verantwoordelijke effectief omgaat met deze uitdagingen. Maar ook hoe je collega’s en andere stakeholders te betrekken in jouw nieuwe commerciële koers.
In deze sessie behandelen thema’s zoals:
- Hoe blijf ik commercieel relevant in een dynamisch speelveld?
- Hoe vernieuwen wij onze commerciële activiteiten met als doel nieuwe klantwaarde te creëren?
- Hoe pas ik de strategie van de kreeft toe? leer individueel, als sales team en als organisatie hoe je het beste effectief kan veranderen.
- Hoe creëer je in je team een sterkere en veerkrachtigere veranderdynamiek?
Doelgroep: deze workshop is bedoeld voor salesprofessionals, commercieel verantwoordelijken, teamleiders, accountmanagers, business developers en commerciële MT-leden die merken dat hun markt, klanten of interne organisatie volop in beweging zijn – en die zelf het verschil willen maken in die verandering. Kortom: voor iedereen die verandering niet wil uitzitten, maar actief vorm wil geven. Met impact. Met mensen. Met lef.
Soort training: strategisch én persoonlijke ontwikkeling